Bang & Olufsen

Leitorp + Vadskær har fotograferet pressebilleder af butiksinventar samt designer-portrætter for Bang & Olufsen. Vi har desuden lavet en film om lanceringen af deres nye forretningskoncept.


Opgave

Leitorp + Vadskær har løst forskellige opgaver for Bang & Olufsen til deres internationale PR afdeling.

Leitorp + Vadskær første opgave for Bang & Olofsen var at tage interiørbilleder, samt filme i forbindelse med åbningen af den nye konceptbutik i København. Via B&O´s egen kanal se filmen vi har produceret i forbindelse med åbningen.

Vi har derudover taget et portræt af Øjvind Slaatto, designeren af Beoplay A9 til B&O´s internationale mediedatabase. Det er blandt andet blevet brugt i det prestigefyldte engelske magasin Wallpaper.

Udførelse

Til vores første opgave hvor vi skulle tage interiørbilleder til B&O’s konceptbutik, ankom vi aftenen før åbningen for at forberede, samt tage de første billeder.

Vores mål var at portrættere det eksklusive brand Bang & Olufsen er på en indbydende, tilgængelig og luksuriøs måde. Oveni interiørbillederne tog vi billeder fra selve receptionen samt interviewede CEO Tue Mantoni omkring åbningen. Dette udmøntede sig i en video om selve konceptbutikken.

Til portrættet af designeren Øjvind Slaatto valgte vi at tage en vinkel hvor han blev portrætteret som en mand med overskud og fokus. Billederne er blevet taget på location i hans tegnestue for at få de designmæssige og arkitektoniske vinkler frem.

Resultat

Det færdige resultat for B&O blev en række billeder I høj kvalitet af produkter, konceptbutikken samt portrætter der viser ingeniørkunsten og det kreative design B&O står for.

Der var en meget stram deadline på alle vores projekter for B&O da nyhedsværdien var meget høj og nødvendigheden for at nå ud til interessenter og kunder inden for de første 24 timer af åbningen af konceptbutikken var essentiel.